10-Б зарубіжна література

  Всі виконані завдання прошу надсилати на адресу:



Електронний підручник за посиланням:

https://shkola.in.ua/pidruchnyky/10-klas/zarubizhna-literatura/


Доброго ранку, любі діти.

Рада вас вітати. Сподіваюся, ви відпочили. Тож, до роботи!


16.05  понеділок

10-Б клас Зарубіжна література

Тема уроку. Контрольна робота.

 

Початковий  рівень (кожна правильна відповідь по 0,5 б.)

1.    Ким працював Шарль до одруження?

А) аптекарем;    Б) ветеринаром;  В) нотаріусом;  Г) фельдшером.

2.    Укажіть дівоче прізвище Емми.

А) Руо;   Б) Оме;  В) Берто;  Г) Дюпуі.

3.    Як звали доньку подружжя Боварі?

А) Анна;   Б) Берта;   В) Луїза;  Г) Фелісіте.

4.    Де лорд Генрі Уоттон вперше зустрічається з Доріаном Греєм?

А) у картинній галереї;   Б) у музеї;   В) у майстерні художника;   Г) у друзів вдома.

5.    Хто був батьком Доріана?

А) герцог;   Б) священник;   В) офіцер;   Г) гувернер.

6.    Як реагує Сибіла на бажання Доріана розірвати стосунки з нею?

А) виходить заміж за іншого;   Б) переїжджає в інше місто;

В) закінчує життч самогубством;   Г) не переймається цим.

Середній рівень (кожна правильна відповідь 1б)

7.    Дайте визначення поняття «боваризм».

8.    Дайте визначення поняття «естетизм».


1.Емма Боварі

 

 

2.Лорд Генрі

 

 

 

3.Шарль Боварі

 

 

4.Доріан Грей

 

А) Мати напитала йому квартиру … Вона домовилась із хазяїном про харчування, придбала синові меблі — стіл і два стільці, привезла з села старе ліжко з вишневого дерева, купила чавунну грубку з запасом дров, щоб бідна дитина не мерзла.

Б) Білий виложистий комірець низько відкривав її шию. Її чорняве волосся розділялося тонким, злегка вигнутим проділом на два бандо… ледь закриваючи вуха, вони зливалися позаду в пишному шиньйоні і відтіняли скроні хвилястою лінією. Таку зачіску сільський лікар бачив уперше в житті.

В) Єдиний спосіб позбутися спокуси - поступитися їй.

Г) Ти вбила мою любов. Ти колись збуджувала мою уяву. Тепер ти навіть не викликаєш моєї допитливості. Ти просто не справляєш жодного ефекту.


Високий рівень ( 3б.)

9.    Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань, опираючись на вивчені твори.

·       Чи може Краса бути аморальною?

·       Конфлікт між мрією і реальністю.

 

09.05  понеділок

10-Б клас Зарубіжна література

Тема уроку. Позакласне читання. Йоанна Ягелло «Алхімік».

 Завдання прошу виконати та надіслати    до 12.05.

А назва — це завжди компас, який вказує читачеві шлях до інтерпретації тексту.

У. Еко

1.Прошу познайомитися з митцем за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=1LpzySXFttk

2.Переглянь буктрейлер до твору:

https://www.youtube.com/watch?v=coInSZxzbr0

3. Що таке постмодернізм? (Цілісний, багатозначний, динамічний, залежний від соціальних і національних особливостей комплекс мистецьких, філософських, науково-теоретичних уявлень. твір П. Коельйо відповідає цим ознакам.)

Постмодернізм- цілісний, багатозначний, динамічний, залежний від соціальних і національних особливостей комплекс мистецьких, філософських, науково-теоретичних уявлень.(записати у зошит)

· Що називають притчею? (Притча — невелика повчальна алегорична оповідь, у якій опосередковано, приховано (підтекстово) присутня мораль. Притчаце повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, що має на меті викласти духовні чи моральні істини.(записати у зошит)

 Основою цього жанру є алегорія; головним завданням — моральне або релігійне повчання. Цей жанр поширений у Євангелії, оскільки в алегоричній формі виражає духовні настанови (притчі соломонові).)

· Пояснити значення слова алхімія. (Донауковий напрям у розвитку хімії, що виник у Єгипті у IV-III ст. до н. е., головною метою якого було здобуття філософського каменядля перетворення неблагородних металів на золото та срібло й отримання еліксиру довголіття.)

4. Естетичні погляди П. Коельйо є такими:

• у кожного своє особисте призначення в житті, і через це людина живе у світі;

• якщо ти чогось бажаєш, то Всесвіт сприятиме тому, щоб твоє бажання здійснилося;

• кожному дано дар — можливість вибору. Для того, хто не використав цей дар, він стає прокляттям,— інші будуть завжди обирати за нього;

• усе, що відбувається в теперішньому, впливає на майбутнє та є спокутою минулого;

• користайся кожною миттю, аби потім не каятись і не шкодувати за тим, що проґавив свою молодість;

• на світі немає нічого абсолютно помилкового. Навіть зламаний годинник двічі на добу показує точний час.

5.Прочитай роман «Алхімік»

Домашнє завдання.

Продовжте речення:

• «У творі П. Коельйо мене вразило...»;

• « Мені припала до душі думка...»;

• «Для мене відкрилася сучасна література як...».


02.05  понеділок

10-Б клас Зарубіжна література

Тема уроку. Ніл Гейман – англійський письменник-фантаст. «Чому наше майбутнє залежить від читання» - лекція Н.Геймана про важливість читання в житті людини.

 Завдання прошу виконати та надіслати    до 05.05.

1.Переглянь відео та познайомся з творчістю видатної людини:

https://www.youtube.com/watch?v=OJCijEt9veA

2.Переглянь відео за посиланням і випиши 10 фраз, які вразили:

https://www.youtube.com/watch?v=NwQk3b1vHYU

3.Ознаймся з текстом Лекції «Чому наше майбутнє залежить від читання» за посиланням:

https://uamodna.com/articles/chomu-nashe-maybutne-zalezhytj-vid-chytannya/

Домашнє завдання.

Вправа «Незакінчене речення».(по 5 фраз на кожне)

Мене вразило…

Я дізнався….

Я не погоджуюсь…



25.04  понеділок

10-Б клас Зарубіжна література

Тема уроку. Мо Янь-сучасний китайський письменник. «Геній» - історія талановитого юнака. Зміни у сприйманні  Цзян Дачжі  однокласниками, вплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі.

 Завдання прошу виконати та надіслати    до 29.04.

           « Справжнього генія ви можете впізнати з                                 того, що всі дурні при його появі влаштовують змову проти нього».

                                                                               Ральф Емерсон

      «Геніальні люди – це метеори, покликані згоріти,             щоб осяяти свій  вік».

                                                                       Наполеон Бонапарт

 

1. Робота над текстом. Відповіді (письмові) на запитання. 

1.    Чому Цзян Дачжі з дитинства називали генієм?

2.    Як люди ставилися здібностей Цзяна?

3.    Чи відповідав хлопчик на образи?

4.    Що змінилося  у відносинах однокласників і Цзяна Дачжі після закінчення школи?

5.    Яке значення має образ м яча в оповіданні?

6.     Які почуття охопили товаришів Цзяна, коли вони дізналися новину, що Дачжі кидає вчитися?

7.    Чому Цзян не дослухається до переконань хлопців повернутися до навчання?

8.    У чому бачить свою місію Цзян Дачжі?      

9.    Що було незвичного в поведінці Цзяна?

10.             Що зрозуміли  однокласники, спостерігаючи за Цзяном?    

11.            Яке відкриття належить Цзяну?  

2.Заповнення та аналіз схеми.

                                                       Складання гроно "Геній"





Домашнє завдання.

Поміркуй і дай відповідь на запитання. Чи легко, на твою думку, бути генієм?

 

 

 

18 квітня  

10-Б клас    Зарубіжна література

Тема уроку. Мо Янь-сучасний китайський письменник. «Геній» - історія талановитого юнака. Гуманістична сутність образу та духовна стійкість героя на шляху до мети.

 Завдання прошу виконати та надіслати    до 25.04.

          Оповідання “Геній” починається так: “Коли Цзян Дачжі був маленьким, старші люди в селі й вчителі в школі вважали його найрозумнішою дитиною. Він народився з круглою головою, з блискучими синьо-чорними очима, так що, дивлячись на нього, одразу можна було сказати — геній. Тоді як учителі хвалили його й однокласницям він подобався, ми — його однокласники — завжди терпіти його не могли, страшенно ненавиділи. Тепер ми розуміємо, що це нездорове почуття — заздрість. Учитель часто сварив нас і казав, що наші голови, як нарив на всохлому в’язі, сокирою стинай, все одно і рубця не зробиш, що, мовляв, нам треба вчитися у Цзян Дачжі”. Сьогодні ми спробуємо разом дізнатись, у чому полягала геніальність Цзян Дачжі та яким було його життя.

1.Прошу познайомитися із творчістю письменника за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=DPxWTP8-jVs

 

2.Прочитай або прослухай оповідання за посиланням:

 https://www.youtube.com/watch?v=TdCV52C-XJU

3.Поміркуй та дай письмову відповідь на питання:

  • Що ж таке геніальність — подарунок долі чи величезна відповідальність перед суспільством і навантаження на психіку? 
  • Чи легко бути генієм? 
  • Як ставитись до генія і вибудовувати спілкування в колективі, в якому є геній? 
  • Як узагалі реагувати на інакшість будь-якої людини?

Домашнє завдання.

Сформулюйте, запишіть та дайте свою відповідь на 10  запитань до тексту оповідання.

 

 

28  березня  

10-Б   клас          Зарубіжна література.

Тема уроку. Артюр Рембо. Художнє новаторство А.Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки».

Завдання прошу виконати та  надіслати до 01.04 , виконати  в робочому зошиті.

Познайомимося з представником перехідного етапу в мистецтві. Проаналізуємо поезії.

1.Передивись відео за посиланням, познайомся з письменником:

https://www.youtube.com/watch?v=4jqCjEqgCmk

https://www.youtube.com/watch?v=Tkr-rATvn-s

2. Запиши цікаву та нову для тебе інформацію.

3. Прослухай запис декламування поезії «Голосівки»

https://www.youtube.com/watch?v=myJqsSOh9ik

 

Домашнє завдання.

Закінчи речення. Мене зацікавило та збентежило…. (10-15 речень)

 



21 лютого  понеділок

 10-Б  клас          Зарубіжна література.

 

Тема уроку. Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця ХІХ- початку ХХ ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.

Завдання прошу виконати до 23 лютого та НЕ надсилати, залишити в робочому зошиті.

1.Переглянь матеріал за посиланнями:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2i76HRATBZ8

 

2.Підготуй зв’язну УСНУ розповідь про Модернізм як літературно-мистецький напрям (на 2-3 хвилини)


3. Законспектуй:

Ø Модернізм…

Ø Напрями модернізму…

Ø Символізм…

Ø Імпресіонізм…

Ø Футуризм…

Ø Напрями авангардизму…

 

Домашнє завдання.

Проаналізуй поезію Шарля Бодлера «Альбатрос».





7 лютого понеділок

10-Б клас          Зарубіжна література

Тема уроку. Оскар Уайльд «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя.

Завдання прошу виконати та надіслати    до 10.02.

Письменник   одноосібно здійснював революцію в англійському суспільстві — революцію в моді. Він з’‎являвся на суд публіки в ним самим вигаданому запаморочливому вбранні. Це могли бути і короткі штани з шовковими панчохами, і розшитий квітами жилет з рукавичками лимонного кольору в поєднанні з пишним мереживним жабо, і черевики зі срібними пряжками Неодмінним аксесуаром його одягу була лілія (символ смерті) у петлиці або квітка соняшника (жага життя) у руці. А найбільш разюче — це те, що у цьому не було жодної клоунади: бездоганний смак давав змогу Уайльду поєднувати непоєднуване. Він навіть життя сприймав як різновид мистецтва: завдання художника (та й кожної людини) письменник убачав у тому, щоб стати творцем свого життя. Можливо, тому біографія самого митця схожа на легенду, що ожила. Ця особистість  ̶  Оскар Вайльд 

1.Прошу переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=KEXxwbd1tzg

2. В зошиті занотуйте наступне:

-Нову для тебе інформацію

-Жанрові особливості роману

-Систему образів


Домашнє завдання.

1.Виконай вправу «Закінчи речення» (2-3 речення на кожну фразу)

-          я звернув (-ла-) увагу на…

-          я дізнався (-лась-)…

-          я був (-ла-) вражений (-на-)…

-         я вирішив (-ла-), що…

2.Дай письмову відповідь на питання:

-         Як ви вважаєте, хто винен у змарнованому житті Доріана — художник, лорд Генрі чи Доріан? Обґрунтуйте свою думку.








31 січня   понеділок     

10-Б клас   Зарубіжна література.

Тема уроку.  Оскар Уайльд. Ідейно-естетичні погляди і творчий  шлях митця. Проблема краси й моралі в романі  «Портрет Доріана Грея».

На цьому уроці ми  поглибимо знання про головні віхи життя і творчості О. Уайльда. А також спробуємо зрозуміти, що є краса для вас.

«Людина — коваль свого щастя»,— говорить народна мудрість. Так це чи ні, ми поглянемо на уайльдівських героїв?

Завдання прошу виконати та надіслати    до 05.02.

Завдання 1. Прошу познайомитися з біографією Оскара Уайльда за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=VQ48SKWWnOU

Завдання 2. Прочитайте роман О.Уайльда «Портрет Доріана Грея»

Завдання 3. За наступними посиланнями перегляньте екранізацію роману:

https://www.youtube.com/watch?v=fuovVPdQZ_Q

https://www.youtube.com/watch?v=fKbjZhnAG8A

Домашнє завдання.

1.Дай відповідь на запитання.

1.   Ким був для Генрі Воттона Доріан Грей? 

2.Хто такий Безіл Голуорд? .

3.   Що вам відомо про походження, родину, дитинство Доріана Грея?

4. Чого прагнув Доріан Грей і чи збулася його заповітна мрія? 

5.  Як автор випробовує героя коханням? Чи гідний Доріан кохання Сибіли?

6.    Коли вперше герой побачив зміни на портреті? 

7. Як змінився Доріан Грей під впливом теорії лорда Генрі?

2.Виконай вправу «Продовжи речення» (кожне продовження має містити по два речення)

Я звернув увагу на …

Я дізнався …

Я був вражений …

Я вирішив, що…

Я замислився …